Конференции и научные мероприятия
в Нижневартовском государственном университете

СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ

Жабаков В.Е., ORCID: 0000-0003-0897-1840, канд. пед. наук, 
Южно-Уральский государственный гуманитарно-педагогический университет, г.Челябинск, Россия

СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ

Аннотация. В статье представлены результаты проведенного исследования по проектированию современных методологических подходов к подготовке будущих педагогов физической культуры. В качестве современных методологических подходов автором выделены экспектационный, компетентностный и трансдисциплинарный подходы. Полученные результаты дают возможность говорить о важности методологического обновления подготовки будущих педагогов физической культуры.

Ключевые слова: подготовка педагогов в вузе; экспектационный подход; трансдисциплинарный подход; компетентностный подход.

 

Zhabakov V. E., ORCID: 0000-0003-0897-1840, Ph.D., 
South Ural State University for the Humanities and Pedagogics, Chelyabinsk, Russia

MODERN METHODOLOGICAL APPROACHES TO THE TRAINING OF FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Abstract. The article presents the results of a study on the design of modern methodological approaches to the training of future physical education teachers. The author identifies expectional, competence-based and transdisciplinary approaches as modern methodological approaches. The results obtained make it possible to talk about the importance of methodological updating of the training of future physical education teachers.

Keywords: teacher training at the university; expectational approach; transdisciplinary approach; competence-based approach.