Конференции и научные мероприятия
в Нижневартовском государственном университете

ONLINE COURSES FOR STUDENTS INDEPENDENT LEARNING

Shirokolobova A.G., ORCID: 0000-0001-9897-1929, Ph.D., Kuzbass State Technical University named after T.F. Gorbachev, Kemerovo, Russia, Gubanova I.V., ORCID: 0000-0001-6232-026X, Kemerovo State Medical University, Kemerovo, Russia, Achkasova O.G., ORCID: 0000-0002-1286-1305

Kemerovo State University, Kemerovo, Russia

ONLINE COURSES FOR STUDENTS INDEPENDENT LEARNING

 

Abstract. The article deals with designing a foreign language online course to organize the independent learning of students in the Moodle platform at the University. The paper presents the educational process organization based on blended learning; the paper highlights the stages of course development and its structure. The authors offer an effective method of independent learning organization in the Moodle platform based on the principles of reverse course design, professional orientation, communication, transparency and mobility.

Key words: online course; independent learning; language skills; course development; graded event; blended learning.

 

Широколобова А.Г., ORCID: 0000-0001-9897-1929, канд. филол. наук, Кузбасский государственный технический университет имени Т.Ф. Горбачева, Губанова И.В., ORCID: 0000-0001-6232-026X, Кемеровский государственный медицинский университет, Ачкасова О.Г.

ORCID: 0000-0002-1286-1305, Кемеровский государственный университет, г. Кемерово, Россия

ОНЛАЙН КУРС ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТА

 

Аннотация. В статье рассматривается технология проектирования онлайн-курса для организации самостоятельной работы студентов по иностранному языку на платформе Moodle в университете. В статье представлена организация учебного процесса на основе принципов смешанного обучения, выделены этапы разработки курса и продемонстрирована структура курса. Авторы предлагают эффективный метод организации самостоятельной работы на платформе Moodle, основанный на принципах обратного проектирования курса, профессиональной ориентации, коммуникации, прозрачности и мобильности.

Ключевые слова: онлайн-курс; самостоятельная работа; языковые навыки; разработка курса; оценочное мероприятие; смешанное обучение.