Конференции и научные мероприятия
в Нижневартовском государственном университете

К ВОПРОСУ О ФОРМИРОВАНИИ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ О ВЕЛИЧИНАХ И ИХ ИЗМЕРЕНИЙ У ДЕТЕЙ 3–4 ЛЕТ

Дергунова Т.А., ORCID: 0000-0001-6723-9436, канд. пед. наук, Маркина Ю.А., ORCID: 0000-0002-6283-1083, Нижневартовский государственный университет, г. Нижневартовск, Россия

К ВОПРОСУ О ФОРМИРОВАНИИ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ О ВЕЛИЧИНАХ И ИХ ИЗМЕРЕНИЙ У ДЕТЕЙ 3–4 ЛЕТ

 

Аннотация. В статье раскрываются особенности формирования математических представлений о величине у детей трех-четырех лет, проведен анализ современных программ по данной проблеме. Описан проект технологии формирования представлений о величинах и их измерений у детей трех-четырех лет, в котором представлены условия необходимые для занятий измерительной деятельностью детьми младшего дошкольного возраста, наиболее эффективные методы и приемы.

Ключевые слова: дошкольник; математика; величина; измерение; технология.

 

Dergunova T.A., ORCID: 0000-0001-6723-9436, Ph.D., Markina Y.A., ORCID: 0000-0002-6283-1083, Nizhnevartovsk State University, Nizhnevartovsk, Russia

TO THE QUESTION OF FORMATION CONCEPT OF VALUES AND THEIR MEASUREMENTS IN CHILDREN 3–4 YEARS OLD

 

Abstract. The article reveals the features of the formation of mathematical ideas about the value in children of three to four years old, an analysis of modern programs on this problem is carried out. A project of technology for the formation of ideas about quantities and their measurements in children of three to four years old is described, which presents the conditions necessary for practicing measuring activities by children of younger preschool age, the most effective methods and techniques.

Key words: preschooler; mathematics; magnitude; measurement; technology.