Конференции и научные мероприятия
в Нижневартовском государственном университете

НЕКОТОРЫЕ ОСОБЕННОСТИ ЗАДАЧ, СПОСОБСТВУЮЩИХ ФОРМИРОВАНИЮ МОТИВАЦИИ К ИЗУЧЕНИЮ МАТЕМАТИКИ

Горлова С.Н., ORCID: 0000-0003-0998-0810, канд. пед. наук, Афендиков А.Т., ORCID: 0000-0002-8860-7856, Нижневартовский государственный университет, г. Нижневартовск, Россия

НЕКОТОРЫЕ ОСОБЕННОСТИ ЗАДАЧ, СПОСОБСТВУЮЩИХ ФОРМИРОВАНИЮ МОТИВАЦИИ К ИЗУЧЕНИЮ МАТЕМАТИКИ

 

Аннотация. Достижение высокого уровня мотивации в обучении математике является одной из важнейших проблем. С учетом того, что мотивация к изучению математики есть результат учебной деятельности, встает вопрос поиска резервов, способствующих ее формированию. В настоящей работе на основе анализа факторов, влияющих на формирование мотивации, предложены варианты заданий математических соревнований для учащихся с разным уровнем мотивации.

Ключевые слова: мотивация к изучению математики; уровни мотивации.

 

Gorlova S.N., ORCID: 0000-0003-0998-0810, Ph.D., Afendikov A.T., ORCID: 0000-0002-8860-7856, Nizhnevartovsk State University, Nizhnevartovsk, Russia

SOME FEATURES OF TASKS THAT CONTRIBUTE TO THE FORMATION OF MOTIVATION TO STUDY MATHEMATICS

 

Abstract. Achieving a high level of motivation in teaching mathematics is one of the most important problems. Taking into account the fact that motivation to study mathematics is the result of educational activity, the question arises of finding reserves that contribute to its formation. In this paper, based on the analysis of factors influencing the formation of motivation, variants of tasks of mathematical competitions for students with different levels of motivation are proposed.

Key words: motivation to study mathematics; motivation levels.