Конференции и научные мероприятия
в Нижневартовском государственном университете

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧЕСКИЕ И ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ И СПОРТА

THEORETICAL AND METHODOLOGICAL, PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF PHYSICAL CULTURE AND SPORTS

Никонов Е.В., ORCID: 0000-0001-8862-6953, канд. пед. наук, Московский государственный лингвистический университет, г. Москва, Россия

Nikonov E.V., ORCID: 0000-0001-8862-6953, Ph.D., Moscow State Linguistic University, Moscow, Russia

 

Аннотация. В статье представлены теоретико-методические основы систематических занятий физической культурой и спортом детей и подростков, а также психолого-педагогические аспекты физической культуры и спорта. Описаны психологические особенности детей и подростков, рассмотрены цели, мотивы занятия физической культурой и спортом. Полученные результаты дают возможность говорить о важности формирования психолого-педагогических аспектов физической культуры и спорта.

Ключевые слова: физическая культура, спорт, мотив, дети и подростки, теоретико-методические основы, психолого-педагогические аспекты.

Annotation. The article presents theoretical and methodological foundations for systematic physical culture and sports for children and adolescents, as well as psychological and pedagogical aspects of physical culture and sports. The psychological characteristics of children and adolescents are described, the goals and motives of physical culture and sports are considered. The results obtained make it possible to talk about the importance of the formation of psychological and pedagogical aspects of physical culture and sports.

Keywords: physical culture and sport, sport, motive, children and adolescents, theoretical and methodological foundations, psychological and pedagogical aspects