ИССЛЕДОВАНИЕ ПОКАЗАТЕЛЕЙ РАБОТОСПОСОБНОСТИ И ТРЕНИРОВАННОСТИ СТУДЕНТОВ, ЗАНИМАЮЩИХСЯ ЛЕГКОЙ АТЛЕТИКОЙ (НА ПРИМЕРЕ БЕГА НА ДИСТАНЦИЮ)
Х.А. Тоноян, д-р пед. наук, г. Москва, Университет технологий и управления им. К.Г. Разумовского
А.Ю. Лахтин, г. Москва, Университет технологий и управления им. К.Г. Разумовского
А.Н. Вакуленко, канд. пед. наук, г. Москва, Университет технологий и управления им. К.Г. Разумовского
А.А. Селиверстов, г. Москва, Университет технологий и управления им. К.Г. Разумовского
А.Ю. Шалагин, канд. пед. наук, доцент, г. Москва, УНК СП Московский университет МВД России им. В.Я. Кикотя
Аннотация. В статье представлены результаты экспериментального исследования о применении методики определения показателей работоспособности студентов-легкоатлетов с целью эффективного планирования подготовки и индивидуализации тренировочных нагрузок в беге на дистанцию.
Ключевые слова: легкая атлетика; работоспособность; тренированность; соревновательные упражнения в беге; планирование.
RESEARCH OF PERFORMANCE INDICATORS AND FITNESS OF STUDENTS ENGAGED IN ATHLETICS (ON THE EXAMPLE OF DISTANCE RUNNING)
H.А. Tonoyan, Doctor of Pedagogical Sciences, Moscow, University of technology and management named after K.G. Razumovsky
A.Yu. Lakhtin, Moscow, University of technology and management named after K.G. Razumovsky
A.N. Vakulenko, Candidate of Pedagogical Sciences, Moscow, University of technology and management named after K.G. Razumovsky
A.A. Seliverstov, Moscow, University of technology and management named after K.G. Razumovsky
A.Yu. Shalagin, Candidate of Pedagogical Sciences, Moscow, Moscow University of the Ministry of internal Affairs of Russia named after V.Ya. Kikotya
Abstract. The article presents the results of an experimental study on the application of the methodology for determining the performance indicators of track and field students in order to effectively plan training and individualize training loads in distance running
Keywords: athletics; performance; fitness; competitive running exercises; planning.